O expertiză tehnică a fost inițiată de Consiliul Județean Galați pentru a descoperi de ce au apărut, în urmă cu o săptămână, surpări și tasări la intersecțiile Drumului de Centură cu străzile Ionel Fernic și Tecuci. O investiție considerabilă, recent finalizată aici, a ajuns să fie problematică, cu gropi mari deschizându-se sub carosabilul și trotuarele noi.
Înaintea acestei investiții, au fost plătite din fonduri publice studii de prefezabilitate și fezabilitate, precum și o expertiză geotehnică, care inițial păreau impecabile. Aceste studii au fost realizate de mici firme locale, unii afirmând că acestea au conexiuni politice cu PSD, prin sponsori sau rude ale oficialilor locali.
Conform surselor din cadrul administrației gălățene, există bănuieli că unele din aceste studii nu ar fi fost riguroase și ar fi fost create din părți plagiat, deși au fost plătite generos. În mod obișnuit, astfel de studii geotehnice pot costa între 10.000 și 100.000 de lei, în timp ce studiile de fezabilitate pot să ajungă să depășească un milion de lei. Acest lucru ridică întrebări asupra modului în care sunt gestionați banii publici și asupra integrității acestor studii.
După ce lucrările au început să se surpe, autoritățile din Galați au decis să comande o nouă expertiză geotehnică, din nou pe cheltuiala publicului. Deși lucrările sunt încă în garanție, nu există claritate dacă cei responsabili pentru studiile inițiale, sau posibila lor lipsă de calitate, vor fi trași la răspundere.
Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați, a declarat: „Am apelat la un expert autorizat pentru a stabili cu exactitate cauzele accidentelor de teren apărute la trotuarul și pista de biciclete de pe Drumul de Centură. Se prelevează probe geotehnice, urmând ca, pe baza acestora și a altor constatări și analize de ordin tehnic, specialiștii să identifice atât cauzele acestor fenomene, cât și soluțiile optime de remediere. În funcție de responsabilitățile ce revin fiecărui constructor, vor fi luate măsurile care se impun. Precizăm că lucrările sunt în garanție, iar reparațiile vor fi realizate integral pe cheltuiala constructorului care, în urma expertizelor, se va dovedi că nu și-a îndeplinit corespunzător obligațiile contractuale.”
În timp ce autoritățile investighează problemele actuale, rămâne de văzut dacă noile măsuri vor aduce răspunsuri satisfăcătoare și rezolvarea necesară pentru locuitorii din Galați. Vom urmări cu atenție evoluția situației!