Creștere alarmantă la 130.000 furturi auto în UK: Mașinile furate dispar în 24 de ore, proliferând pe piețele din Asia și Africa.

Creștere alarmantă la 130.000 furturi auto în UK: Mașinile furate dispar în 24 de ore, proliferând pe piețele din Asia și Africa. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Un recent raport publicat de RUSI, un think tank dedicat securității și apărării, aruncă lumină asupra fenomenului îngrijorător al furturilor de automobile în Marea Britanie, un fenomen care a crescut semnificativ în ultimul deceniu. Mașinile furate sunt scoase rapid din țară, adesea ajungând pe piețe internaționale în mai puțin de o zi.

Încotro se îndreaptă mașinile furate?

Automobilele sustrase ajung frecvent pe piețele din Asia Centrală și Africa, unde gama mai restrânsă de modele disponibile și prețurile ridicate le fac atrăgătoare. Țări precum Emiratele Arabe Unite, Georgia și Republica Democrată Congo sunt adesea destinații finale pentru aceste vehicule furate.

Impact economic semnificativ

Furtul de automobile se traduce în pierderi semnificative pentru economia Marii Britanii, cu un impact financiar estimat la 1,77 miliarde de lire sterline anual. Această activitate ilicită nu doar că afectează direct proprietarii de mașini, dar a dus și la o creștere cu 82% a valorii polițelor de asigurare în ultimii patru ani. Riscul ridicat de furt contribuie semnificativ la această majorare.

O problemă organizată, nu doar oportunistă

Raportul RUSI subliniază că furturile de mașini au evoluat dincolo de simplele oportunități. Este necesară o schimbare a perspectivei asupra acestor infracțiuni, care trebuie acum văzute ca fiind organizate și mult mai complexe. Grupurile de hoți sunt tot mai ingenioase, reușind să se adapteze rapid la noile tehnologii antifurt implementate de producători.

Acesta este un semnal de alarmă pentru autorități, care trebuie să își reevalueze strategiile de abordare a acestui fenomen și să considere furtul de automobile o prioritate majoră în combaterea criminalității.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Flota britanică F-35, afectată de lipsa de personal și piese, operațională doar o treime din timp; coroziunea și costurile crescute îngreunează misiunile.
Incendiile de vegetație între Sărulești și Lehliu (km 50-60) au fost eliminate complet, circulația fiind reluată.
Incendiu masiv pe strada Doamna Stanca din Sectorul 1, București - foc extins pe 350 mp amenință clădirile învecinate!
Keir Starmer și Emmanuel Macron lansează un program pilot pentru migrație legală și sigură între Marea Britanie și Franța prin Canalul Mânecii.
legile statului creează bariere pentru producția națională, contribuind la criza prețurilor.
Lucrări de 35 Milioane Euro pentru Infrastructură și Transport Urban Avansat pe Bulevardul Siderurgiștilor
Pacienți în stare stabilă după consumul de carne de oaie din propria gospodărie.
Președintele contestă la CCR legea privind incriminarea distribuției online de materiale fasciste, legionare și xenofobe, invocând lipsa de definiții clare și riscuri pentru libertatea de exprimare.
Sanjeev Gupta schimbă conducerea și redresează combinatul, în timp ce Romportmet SA se confruntă cu dificultăți majore.
Trump impune tarife Asiei pentru a restricționa influența economică a Chinei. Se întrevede o nouă criză comercială globală?
00 noaptea. Gălățenii, disperați de zgomot.
Evenimente si cultura

00 noaptea. Gălățenii, disperați de zgomot.