Portul de Bărci din Galați, Povestea unui Proiect Controversat

Portul de bărci de pe malul Dunării din Galați, inaugurat cu mare entuziasm, s-a dovedit a fi un eșec financiar major, costând orașul peste un milion de euro fără a genera veniturile anticipate. Primăria speră să dea portului o nouă șansă prin atragerea unui administrator privat, însă viitorul său rămâne incert.

Construit cu scopul de a deveni un punct de atracție pentru deținătorii de ambarcațiuni, portul nu a reușit niciodată să își atingă potențialul. De la inaugurare, investiția inițială a continuat să înghită resurse financiare semnificative, întreținerea sa depășind veniturile obținute. Mulți locuitori consideră că suma investită, evaluată inițial la 50.000 euro, a fost mult supralicitată.

Una dintre cauzele principale ale problemelor portului a fost amplasarea sa deficitară, într-o zonă unde curenții Dunării au deteriorat rapid structura pontonului. Studiile de fezabilitate, pentru care s-au plătit 80.000 de euro, nu au identificat riscurile acestei amplasări. În mod repetat, iernile cumplite au continuat să afecteze infrastructura, necesitând reparații costisitoare.

În ciuda investiției financiare uriașe, portul nu a atras niciodată un număr semnificativ de clienți. Tarifele ridicate pentru a-ți lega barca acolo au descurajat mulți potențiali utilizatori. De-a lungul timpului, locurile de acostare nu au fost niciodată pline, cu doar 10-12 clienți în perioadele cele mai bune.

Pentru a încerca redresarea situației, Primăria Galați a inițiat demersuri pentru a închiria portul unui administrator privat. Ideea este ca noul gestionator să se ocupe și de întreținerea infrastructurii, oferind o șansă de a salva resursa orășenească. În lipsa unei soluții viabile și a unui interes privat, există riscul ca întregul proiect să fie demolat.

Consiliul Local urmează să voteze asupra propunerii de închiriere în curând, iar dacă aceasta nu va fi aprobată sau nu vor exista candidați interesați, orașul va trebui să ia decizia dificilă de a renunța definitiv la acest proiect.

Această situație poate servi drept avertisment pentru alte orașe precum Iași, subliniind importanța strategicii și a fezabilității în gestionarea proiectelor urbane de mare amploare.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Cum timpul online și lipsa educației le sporesc șansele de radicalizare la 11-15 ani
De ce Primăria Galați nu valorifică oportunitatea de a prelua Priza Dunării de la Combinat, chiar dacă prețul este mai accesibil decât datoria CSG?
Fostul Ministru al Transporturilor din Rusia, Roman Startovit, găsit împușcat în mașină după demiterea de către Putin pe fondul crizei transporturilor aeriene.
Impactul Implicării Politice a lui Elon Musk și Tensiunile cu Donald Trump
Incendiul de vegetație de la Târgu Bujor, Galați, stins cu succes. Aproximativ 30 de hectare afectate, inclusiv o livadă de pomi fructiferi.
Închideri pe traseul Păpădie-Eminescu între 7 iulie și 11 august 2025 pentru lucrări de modernizare.
navele limitate și suprataxele impuse de operatori – Analiză The Guardian
Negocieri Extinse pentru Planul de Restructurare Liberty Galați și Suspendarea Executărilor Silite pe 30 de Zile
Rebecca Daria Ciocan obține titlul de vicecampioană națională la 800 metri, după o performanță remarcabilă la Craiova
Reducerea cheltuielilor publice și creșterea impozitelor pe jocurile de noroc. Impact bugetar major în 2025-2026.
Remus Borza refuză să-și asocieze numele cu falimentul – Viitor incert pentru Liberty Galați!