Portul de Bărci din Galați, Povestea unui Proiect Controversat

Portul de bărci de pe malul Dunării din Galați, inaugurat cu mare entuziasm, s-a dovedit a fi un eșec financiar major, costând orașul peste un milion de euro fără a genera veniturile anticipate. Primăria speră să dea portului o nouă șansă prin atragerea unui administrator privat, însă viitorul său rămâne incert.

Construit cu scopul de a deveni un punct de atracție pentru deținătorii de ambarcațiuni, portul nu a reușit niciodată să își atingă potențialul. De la inaugurare, investiția inițială a continuat să înghită resurse financiare semnificative, întreținerea sa depășind veniturile obținute. Mulți locuitori consideră că suma investită, evaluată inițial la 50.000 euro, a fost mult supralicitată.

Una dintre cauzele principale ale problemelor portului a fost amplasarea sa deficitară, într-o zonă unde curenții Dunării au deteriorat rapid structura pontonului. Studiile de fezabilitate, pentru care s-au plătit 80.000 de euro, nu au identificat riscurile acestei amplasări. În mod repetat, iernile cumplite au continuat să afecteze infrastructura, necesitând reparații costisitoare.

În ciuda investiției financiare uriașe, portul nu a atras niciodată un număr semnificativ de clienți. Tarifele ridicate pentru a-ți lega barca acolo au descurajat mulți potențiali utilizatori. De-a lungul timpului, locurile de acostare nu au fost niciodată pline, cu doar 10-12 clienți în perioadele cele mai bune.

Pentru a încerca redresarea situației, Primăria Galați a inițiat demersuri pentru a închiria portul unui administrator privat. Ideea este ca noul gestionator să se ocupe și de întreținerea infrastructurii, oferind o șansă de a salva resursa orășenească. În lipsa unei soluții viabile și a unui interes privat, există riscul ca întregul proiect să fie demolat.

Consiliul Local urmează să voteze asupra propunerii de închiriere în curând, iar dacă aceasta nu va fi aprobată sau nu vor exista candidați interesați, orașul va trebui să ia decizia dificilă de a renunța definitiv la acest proiect.

Această situație poate servi drept avertisment pentru alte orașe precum Iași, subliniind importanța strategicii și a fezabilității în gestionarea proiectelor urbane de mare amploare.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Gospodărie în flăcări din cauza vegetației aprinse necontrolat
Mina marină neutralizată la Vadu - Intervenție rapidă a MApN după alerta la 112 de duminică seara.
Ofensiva Rusă de Vară, un Eșec Major cu Pierderi Enorme și Fără Progrese în Orașele Ucrainei
patru răniți și Planul Roșu activat. Intervenția, acum sub control. Detalii despre victime și replanificare logistică.
Rovinieta Auto: Majorări De Preț De La 1 Septembrie – Află Noile Tarife și Amenzi Imense!
Sute de victime lângă granița cu Pakistan, bilanțuri neclare din cauza terenului inaccesibil.
Un Decedat și Nouă Răniți în Urma Răsturnării unui Autocar. Trafic Blocat Total. Update și Detalii IGSU!
Andrei Parubi, ucis într-un atac armat la Liov - politicienii ucraineni denunță un act de terorism în contextul tensiunilor politice.
Avertizare Cod Portocaliu de furtuni în Transilvania și Banat duminică, Cod Galben în restul țării. Ploi torențiale și vânt puternic până luni dimineață.
Deraierea unui Tren de Pasageri Spre Cairo. 3 Morți și 94 Răniți în Provincia Matrouh🚨Detalii din Ancheta Primelor Cauze.
detalii și rute alternative recomandate