estimări de pierderi la 1,3 miliarde euro și posibile concedieri masive până în 2030

estimări de pierderi la 1,3 miliarde euro și posibile concedieri masive până în 2030

Volkswagen a anunțat recent că impactul tarifelor vamale impuse de Statele Unite a dus la o reducere considerabilă a estimărilor lor financiare și la o posibilă restructurare masivă a personalului.

O Scădere Vizibilă a Prognozelor Financiare

Compania germană Volkswagen a fost nevoită să-și revizuiască proiecțiile financiare pentru anul 2025. În fața tarifelor vamale variind între 10% și 27,5% impuse de administrația americană, Volkswagen a coborât estimările de profit operațional de la 5,5-6,5% la mai modestul interval de 4-5%. Aceleași tarife au determinat și o reevaluare a veniturilor din vânzări, care nu vor mai cunoaște creșterea anticipată de 5%, ci vor rămâne la același nivel ca în anul precedent.

Impactul Asupra Pieței Americane

Dacă la nivel global Volkswagen a observat o creștere de 1,5% a livrărilor în primul semestru al anului, în SUA, situația este diametral opusă. Livrările către această regiune au scăzut cu aproximativ 10%, iar piața nord-americană continuă să reprezinte o parte semnificativă, de 18,5%, din veniturile grupului.

Declarațiile Conducerii Volkswagen

Oliver Blume, CEO-ul Volkswagen, subliniază că efectele negative ale tarifelor nu vor dispărea rapid și necesită măsuri urgente de eficientizare: „Trebuie să ne intensificăm eforturile de reducere a costurilor și să implementăm rapid cele mai bune soluții disponibile”, a afirmat el.

Contextul Provocător al Pieței Auto Europene

Problemele Volkswagen nu se limitează la tarifele americane. Competiția acerbă cu producătorii chinezi și reglementările stricte ale Uniunii Europene privind tranziția către vehiculele electrice creează un mediu dificil pentru întreaga industrie auto europeană.

Alte Producători Afectați și Eforturi de Negociere

Nu doar Volkswagen suferă din cauza tarifelor. Stellantis și Volvo au raportat de asemenea pierderi considerabile. Exporturile auto către SUA au scăzut dramatic, cu 13% în aprilie și 25% în mai, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Companiile auto, alături de oficiali europeni, se străduiesc să negocieze o reducere a tarifelor impuse de SUA. Recent, directorul Volvo a solicitat Uniunii Europene eliminarea taxelor vamale de 10% impuse vehiculelor americane, considerând că acestea sunt inutile și împiedică un potențial acord comercial cu SUA. Aceasta a fost susținută și de cancelarul german Friedrich Merz, într-un apel la adresa președintelui Trump pentru a semna urgent un acord care să sprijine industria auto europeană.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Începute pregătirile pentru noua platformă de aterizare la heliportul Spitalului Județean
Intervenție chirurgicală inovatoare realizată la Spitalul de Copii Sf. Ioan din Galați
Microîntreprinderile din județul Galați pot accesa finanțare prin Programul Tranziție Justă
Polițiștii din Galați au aplicat peste 500 de amenzi în weekend
Primăria Galați intenționează să preia controlul asupra Prizei Dunării (VIDEO)
Seara Faptelor Bune revine în Galați cu eveniment caritabil special
7 răniți și trafic blocat pe linia 41 spre Ghencea
Atenție, gălățeni! Jumătate din Galați fără apă potabilă între miercuri dimineață și joi dimineață – Lista completă a zonelor afectate
AUR susține candidatura Ancăi Alexandrescu pentru Primăria Bucureștiului, afirmă George Simion ca fiind cel mai bine cotat din zona suveranistă
Avioane F-16 românești și Eurofighter germane au intervenit, spațiul aerian românesc neîncălcat
Cine vrea să preia Priza Dunării? Administratorul special al Combinatului refuză predarea obiectivului strategic primăriei locale