O nouă propunere în Codul Rutier pentru fluidizarea traficului, aprobată tacit de Senat. Decizia finală, în mâinile deputaților.

O nouă propunere în Codul Rutier pentru fluidizarea traficului, aprobată tacit de Senat. Decizia finală, în mâinile deputaților. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Un proiect de lege propune introducerea în Codul Rutier a „Regulii Fermoarului”, menită să fluidizeze traficul atunci când drumurile se îngustează. Senatul a adoptat tacit această inițiativă, iar acum a ajuns pe masa deputaților pentru votul final.

Cum funcționează „Regula Fermoarului”?

Proiectul prevede că, în situațiile în care circulația pe unul dintre sensurile de drum se blochează sau se îngustează, șoferii de pe banda adiacentă trebuie să permită, pe rând, intrarea vehiculelor de pe banda care se închide. Astfel, alternanța devine cheia gestionării traficului, asemănătoare funcționării unui fermoar.

Această metodă a fost deja adoptată în țări precum Germania, Austria și Olanda, și s-a dovedit eficientă în gestionarea congestionării traficului. Inițiatorii proiectului din România argumentează că, deși nerespectarea acestei reguli nu pune un mare pericol asupra siguranței rutiere, ea poate afecta semnificativ fluența circulației.

Ce este în joc pentru șoferi?

Dacă această nouă regulă va fi promulgată, nerespectarea ei va fi considerată contravenție și va fi sancționată cu 2-3 puncte amendă, conform clasei I de sancțiuni. Astfel, șoferii din România vor trebui să își schimbe obiceiurile de condus pentru a se adapta noilor cerințe.

Adoptare tacită și pașii următori

Proiectul a fost aprobat de Senat fără dezbatere, deoarece a trecut termenul în care trebuia discutat, ceea ce se numește adoptare tacită. În curând, deputații vor avea ocazia să se pronunțe asupra acestei inițiative.

Așadar, păstrând în minte avantajele acestei măsuri, România ar putea să facă un pas important spre un trafic mai eficient și mai previzibil. Paine si circ va continua să urmărească evoluția acestui proiect și impactul său asupra traficului din țară.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Flota britanică F-35, afectată de lipsa de personal și piese, operațională doar o treime din timp; coroziunea și costurile crescute îngreunează misiunile.
Incendiile de vegetație între Sărulești și Lehliu (km 50-60) au fost eliminate complet, circulația fiind reluată.
Incendiu masiv pe strada Doamna Stanca din Sectorul 1, București - foc extins pe 350 mp amenință clădirile învecinate!
Keir Starmer și Emmanuel Macron lansează un program pilot pentru migrație legală și sigură între Marea Britanie și Franța prin Canalul Mânecii.
legile statului creează bariere pentru producția națională, contribuind la criza prețurilor.
Lucrări de 35 Milioane Euro pentru Infrastructură și Transport Urban Avansat pe Bulevardul Siderurgiștilor
Pacienți în stare stabilă după consumul de carne de oaie din propria gospodărie.
Președintele contestă la CCR legea privind incriminarea distribuției online de materiale fasciste, legionare și xenofobe, invocând lipsa de definiții clare și riscuri pentru libertatea de exprimare.
Sanjeev Gupta schimbă conducerea și redresează combinatul, în timp ce Romportmet SA se confruntă cu dificultăți majore.
Trump impune tarife Asiei pentru a restricționa influența economică a Chinei. Se întrevede o nouă criză comercială globală?
00 noaptea. Gălățenii, disperați de zgomot.
Evenimente si cultura

00 noaptea. Gălățenii, disperați de zgomot.