Parteneriatul software auto, încheiat fără explicații clare de către companii.

Parteneriatul software auto, încheiat fără explicații clare de către companii.

Companiile Amazon și Stellantis au confirmat încetarea colaborării pentru dezvoltarea proiectului SmartCockpit, un sistem software auto inovativ menit să transforme vehiculele într-o extensie a casei, dotate cu funcții avansate de personalizare.

Proiectul, lansat cu mult entuziasm în 2022, era destinat să aducă în mașini precum Jeep, Peugeot și Alfa Romeo funcții bazate pe recunoașterea câmpului vizual al șoferului, oferind opțiuni personalizate de climatizare și navigație și conectivitate cu dispozitivele smart home. Debutul era planificat pentru sfârșitul lui 2024 sau începutul anului curent, ca parte integrantă a platformei tehnologice ABC a Stellantis, alături de arhitectura electrică STLA Brain și sistemul de asistență Autodrive.

Renunțarea la acest parteneriat aduce în prim-plan provocările cu care se confruntă marii producători auto, cum sunt Stellantis, Volkswagen și GM, în procesul de integrare a sistemelor software avansate într-un ecosistem complex cu numeroși furnizori. Stellantis a mizat pe expertiza Amazon în tehnologia software pentru a rivaliza cu giganți în tehnologie auto precum Tesla și BYD, cunoscuți pentru arhitecturile lor digitale flexibile și eficiente.

Deși SmartCockpit nu va mai avansa în formatul inițial, Stellantis ar putea continua dezvoltarea folosind un sistem de operare alternativ, de exemplu platforma Android de la Google. Pe de altă parte, proiectul intern al Amazon, denumit „Digital Cabin” sau „Project Quatro”, avea ambiții similare cu Android Automotive al Google. Totuși, multe dintre persoanele care lucrau la acest proiect au fost redistribuite sau au plecat din companie.

Chiar dacă SmartCockpit a fost pus pe plan secund, Stellantis va continua să utilizeze servicii cloud oferite de Amazon Web Services (AWS), iar asistentul vocal Alexa va rămâne parte din anumite modele de mașini. Deocamdată, motivele concrete ale terminării parteneriatului nu au fost făcute publice. Cele două companii au declarat că doresc să se concentreze pe soluții care aduc valoare adăugată clienților și să alinieze mai bine eforturile lor cu strategiile care sunt în continuă evoluție.

Această decizie reflectă orientarea strategică și adaptabilitatea companiilor într-un sector auto care se transformă rapid, cu tehnologii tot mai avansate și cerințe crescânde din partea consumatorilor.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Începute pregătirile pentru noua platformă de aterizare la heliportul Spitalului Județean
Intervenție chirurgicală inovatoare realizată la Spitalul de Copii Sf. Ioan din Galați
Microîntreprinderile din județul Galați pot accesa finanțare prin Programul Tranziție Justă
Polițiștii din Galați au aplicat peste 500 de amenzi în weekend
Primăria Galați intenționează să preia controlul asupra Prizei Dunării (VIDEO)
Seara Faptelor Bune revine în Galați cu eveniment caritabil special
7 răniți și trafic blocat pe linia 41 spre Ghencea
Atenție, gălățeni! Jumătate din Galați fără apă potabilă între miercuri dimineață și joi dimineață – Lista completă a zonelor afectate
AUR susține candidatura Ancăi Alexandrescu pentru Primăria Bucureștiului, afirmă George Simion ca fiind cel mai bine cotat din zona suveranistă
Avioane F-16 românești și Eurofighter germane au intervenit, spațiul aerian românesc neîncălcat
Cine vrea să preia Priza Dunării? Administratorul special al Combinatului refuză predarea obiectivului strategic primăriei locale